Άρθρο 1ο: Το Ανακόλουθο πρόσωπο της πολιτείας

(Επίκαιρο άρθρο μου για ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ και ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ στο περιοδικό για τον Σαρωνικό και τη Λαυρεωτική "Ντελάλης" που κυκλοφορεί)

Το θέμα του τίτλου, παραπέμπει σε βαρετά φαινόμενα και γεγονότα της λεγόμενης «κρίσης», γνωστά λίγο ή πολύ. Εδώ, θα αναφερθώ σε δυο φαινομενικά αθώα αλλά πολύ σοβαρά θέματα, με τα οποία αργά ή γρήγορα, όλοι ερχόμαστε σε επαφή. Στο ευρύ κοινό είναι γνωστά μόνο όσα κάποιοι φροντίζουν να ξέρουμε ενώ σκοπίμως και επιμελώς αποσιωπούνται ζητήματα ουσίας.

Κτηματολόγιο. Αφήνω στην άκρη την προχειρότητα, τις μεγάλες ανοχές, τη χρήση υποβάθρων χωρίς μετρήσεις εδάφους και πάρα πολλά ακόμη. Η Πολιτεία μας, κάνει κτηματολόγιο χωρίς να έχει κάνει πρώτα δασολόγιο! Μα με στοιχειώδη κοινή λογική, πρώτα ξεκαθαρίζεις τι είναι δάσος και τι όχι και μετά μιλάς για εμπράγματα (ιδιοκτησιακά) δικαιώματα. Πρώτα κατοχυρώνεις τη Δημόσια Περιουσία και μετά συζητάς για το ιδιοκτησιακό όσης έκτασης απομένει. Οι δασικοί χάρτες, επειδή συνδέονται ευθέως με τη συνταγματική υποχρέωση προστασίας των εκτάσεων της χώρας (άρθρα 24 παρ. 1 και 117 παρ. 3 Συντάγματος) που είναι δασικού χαρακτήρα, υπόκεινται στο ένδικο βοήθημα της αιτήσεως ακυρώσεως. Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, θέτει 6 νέα ερωτήματα προς τη διοίκηση, πριν αποφασίσει οριστικά για την ακύρωση των Υπουργικών Αποφάσεων που αφορούν σε Κτηματολόγιο και Δασικούς Χάρτες (ορίστηκε νέα δικάσιμος η 6η Δεκεμβρίου 2017) ενώ επαναλαμβάνει πως η κατάρτιση δασικών χαρτών και δασολογίου έπρεπε και πρέπει να προηγηθεί της ολοκλήρωσης του κτηματολογίου1. Τι πιο φυσιολογικό!

Αυθαίρετα. Έχουμε μια Πολιτεία που εκδικείται όσους προσήλθαν εμπρόθεσμα να δηλώσουν το αυθαίρετο τους από το 2013 ως σήμερα, μειώνοντας πολύ το πρόστιμο, σε όσους προχωρήσουν σε δήλωση με τον υπό ψήφιση νέο Νόμο και μάλιστα δίνοντας ως «bonus» έκπτωση 20%, αν το κάνουν ως τις 8 Δεκεμβρίου. Από τη μια, όλο τελειώνουν οι προθεσμίες και εντείνεται η προπαγάνδα να σπεύσουν οι πολίτες και από την άλλη οι παρατάσεις καλά κρατούν. Οι πολιτικοί, όταν θελήσουν να αλλάξουν εντελώς τους κανόνες, αφήνουν τον ισχύοντα Νόμο που θέλουν να «ξεφορτωθούν» να εκπνεύσει και «σκαρφίζονται» άλλον. Αυτός με τη σειρά του, πάλι θα έχει «καταληκτική ημερομηνία» εκτός αν «άλλως ορισθεί με Υπουργική Απόφαση». Εν τω μεταξύ, από τον περασμένο Οκτώβριο του 2016, ουδείς προσέρχεται οικειοθελώς να ρυθμίσει τις πολεοδομικές παραβάσεις στο ακίνητό του και εύλογα, διότι από τότε υπάρχει εξαγγελία για πολύ μειωμένες τιμές προστίμου με τον νέο Νόμο. Αυτός, δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση τον Οκτ. του 2016. «Μαγειρευόταν» έκτοτε ως τον Μάιο του 2017 που είχε αναγγελθεί ότι θα δημοσιευτεί, αλλά πήρε και άλλη παράταση ως τον Ιούλιο, και το κείμενο που βλέπουμε σήμερα προς ψήφιση, είναι διαφοροποιημένο, γιατί εν τω μεταξύ νέες ιδέες και πολιτικές αποφάσεις έλαβαν χώρα.

Η Πολιτεία, εκπροσωπείται από πολίτες που επελέγησαν δημοκρατικά και προέρχονται από αυτήν, άρα «οι κρατούντες» αποτελούν μικρογραφία της ίδιας της κοινωνίας. Επικοινωνιακά είναι πολύ καλοί στο να λένε τι θέλουν να κάνουν, μα τελικά «κάνουν ό,τι θέλουν», με σκοπό κυρίως εισπρακτικό.
Κατάντησαν μια αυθαίρετα πράττουσα Αρχή που διακηρύσσει το τέλος της «ανοργανωσιάς» και (μεταξύ άλλων) τη λειτουργία Κτηματολογίου σε Εθνικό Επίπεδο και την αντιμετώπιση των αυθαιρέτων. Τέλεια ως προς τη πρόθεση. Ορθά. Όλοι συμφωνούμε. Εκεί που χωλαίνει το πράγμα, είναι ο Τρόπος. Ανακόλουθοι στις διακηρύξεις τους, παραμένουν ακόλουθοι ξένων κέντρων αποφάσεων αλλά και ντόπιας προχειρότητας, βιασύνης και πονηριάς.
Πότε κάποιος παίρνει το ρίσκο να μιλήσει ξεκάθαρα, έστω και αν δεν τον συμφέρει επαγγελματικά; Μα όταν προτάσσει το γενικότερο συμφέρον έναντι του ατομικού και ταυτόχρονα, όταν συνειδητά επιλέγει να μην είναι ανακόλουθος του εαυτού του.

1. υπ΄ αριθμ. 1203/2017 απόφαση του ΣτΕ και 4 αποφάσεις (805-808/2016) από το Ε΄ τμήμα του ΣτΕ